perjantai 13. tammikuuta 2012

A-Ö

Josin mietteitä aakkosittain:

A - Aamuruoka. Nams.
B - B-vitamiinia saan ajoittain. Se tekee kuulema hyvää lihaksille. Ja minä tykkään siitä; ne pallerot on hyviä.
C - Tämä on helppo. Carrier - ruoka jota saan joka päivä isosta säkistä. Ja sitten on Cesar, suurta herkkua jota saan silloin, kun muistan pysähtyä sorkalle. Sain sitä myös Jouluna.
D - Dami. Sillä nimellä pappa ja mamma kutsuvat niitä pötköjä, joita saan noutaa ja kantaa.
E - Edam-juusto. Juustoa ei voi koskaan saada liikaa, paitsi papan ja mamman mielestä.
F - Furminator. Minua joskus furminoidaan - lähteepähän turha irtokarva pois kutittamasta.
G - Grrrr. Murahtelen joskus.
H- Herkku!! Nams! Häntä - minulla on hieno häntä.
I - Ihmiset. Nuo kaksijalkaiset omituisen ihanat olennot. Ja iltaruoka!!!
J - Taas helppo. Josi. Minä! Ja sitten on se jälki. Siitä mie tykkään - saa nuuskutella ja saa sitä herkkua lopussa, kunhan muistan pysähtyä sille sorkalle. En voi unohtaa juustoa - se on suurinta herkkuani.
K - Kesä!! Sillon päästään metsässä vaikka minne asti ja voi uida, pääsee jäljelle, mökille... Ihanaa.
L - Lenkkeily. Parasta on kyllä metsässä ilman hihnaa vapaana meneminen mutta ei ne hihnalenkitkään niin pahoja ole. Pääsempähän silloin nuuskuttelemaan lähiseudun koirakavereiden kuulumiset tarkasti.
M - Mamma. Tään mie tiesin - helppo. Mamma on sellanen sohvaperunakaveri ja vie jäljelle kesällä.
N - Noutaja. Olen kuulema novascotiannoutaja. Mitä se sitten tarkoittaneekaan? Välillä minulle sanotaan "nouda" ja silloin minä saan hakea jotain - yleensä damin.
O - Oppiminen. Minun kuulema pitäisi oppia vielä jotain? Miksi??
P - Pappa. Helppo. Huipputyyppi, jonka kanssa me välillä painitaankin. Papan kanssa pääsen metsälle ja se on superjännää.
Q - Isäni Quiz. En ole kyllä koskaan tavannut mutta olen kuulema hänen näköinen.
R - RUOKA!!! Rapsutus.
S - Sorsa. Niitä saa noutaa myös. En vielä ole paljoa päässyt sorsia noutamaan mutta kuulema ensi syksynä taas.
T - Talvi. Niin ne ihmiset sanoo, kun on tuota valkoista maassa. Ei se minua mitenkään haittaa, paitsi se valkoinen on inhottavaa tassukarvoihin takertuneena. Sitä pitää hampailla repiä pois.
U - Uni. Se on tärkeää minulle. Näen välillä hurrrrjia unia. Myös uimisesta tykkään tosi paljon.
V - Vesi. Sitä minä juon ja vedessä on aivan ihanaa uida. Tulisipa kesä pian.
W - Wuf! Joskus täytyy pitää vähän kovempaa ääntä ja sanon silloin WUF!
X - X-rotuisia koiria on. Minä tiedän ja taidan tunteakin..
Y - Yö. Silloin meillä nukutaan. Minäkin.
Z - Olisiko jotain hyvää?
Å - Å? Kuulostaa tutulta, ehkä.
Ä - Äitini eli Evita
Ö - Öööööö - joko on ruoka-aika?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti